Social Icons

twitterfacebookgoogle pluslinkedinrss feedemail

15 October 2011

Kisah Pak Pandir [Part 1]






Kisah 1 : Nak Beli TV


Pak Pandir ingin membeli tv warna. Dia pun ke sebuah kedai televisyen..

Pak Pandir : Awak ada jual tv warna?
Penjual : Ada.
Pak Pandir : Kasi saya tv warna hijau
Penjual : Grrrrrrrr....


Kisah 2 : Jalan-Jalan Di Hutan

Suatu hari Pak Pandir sedang berjalan-jalan didalam hutan mencari kayu.
Tiba-tiba beliau terjumpa seketul tahi, lalu Pak Pandir menyentuh tahi tersebut...."erm,lembek mcm tahi!.." kemudian..merasa tahi tersebut,"erm..rasa pun macam tahi!!".. lantas menghidu tahi tersebut..."bau pun macam tahi.... memang sah la ni tahi...."

Kemudian dengan muka yang sangat gembira... Pak Pandir berkata..."nasib baik aku tak terpijak tahi ni....!!!!!


Kisah 3 : Ayam

Di pertengahan jalan ketika pulang dari kebunnya, Pak Pandir terserempak dengan Pak Kaduk yang sedang mundar-mandir sambil menjinjing guni.
Pak Pandir: Apa yang engkau bawa dalam guni tu, Kaduk?

Pak Kaduk: Ayam. cuba engkau teka, berapa jumlahnya? Kalau betul..kesemua tiga ikor ayam yang aku bawa ini akan aku berikan pada ingkau!

Pak Pandir: Termenung. Berapa ya?


Kisah 4 : Jatuh Kuda

Suatu hari Pak Pandir pulang ke rumah dengan dahi yang benjol dan bibir berdarah. Mak Andeh kehairanan, lalu bertanya:

Mak Andeh: Kenapa dengan awak ni Pak Pandirnya oooi?

Pak Pandir: Saya jatuh kuda.

Mak Andeh: Jatuh kuda?

Pak Pandir: Ya, Mak Andehnya. Mula-mula kuda tu perlahan saja. Lepas tu dia laju sikit. Kemudian laju lagi. Lama-lama punyalah laju, saya tak boleh nak pegang lagi, terus jatuh. Ni yang benjol ni.

Mak Andeh: Habis tu apa jadi.

Pak Pandir: Kaki saya sangkut pulak kat kuda tu. Sayapun jerit lah, “Tolong! Tolong! Tolong!”. Mujurlah ada orang datang selamatkan.

Mak Andeh: Siapa yang selamatkan awak Pak Pandir?

Pak Pandir: Siapa lagi. Towkey supermarket tu lah. Mujur dia cepat tutup suis, kalau tidak, teruk lagi le muka saya ni.

Mak Andeh: Laa… asal x mampos ja orang tua ni.... grrrrrr!!!


Kisah 5 : Barah Otak

Satu hari Pak Pandir mengalami sakit kepala yang amat sangat. Lalu dia pun pergi ke pekan untuk berjumpa dengan doktor.

Doktor: Serba salah saya hendak memberitahu Pak Pandir nie..tapi saya mesti beritahu Pak Pandir bahawa Pak Pandir telah menghidapi Barah Otak.

Pak Pandir: Yaaaaaahoooooo!!! (melompat kegirangan)

Doktor: Pak Pandir fahamkan maksud saya? (kebingungan)

Pak Pandir: Tentu sekali saya faham, apa doktor fikir saya bodoh sangat ke?

Doktor: Habis tu..kenapa gembira sangat?

Pak Pandir: Sebelum ini isteri saya Mak Andir selalu marah saya dengan mengatakan saya “takde otak”. Dengan berita baik ini ia telah membuktikan bahawa saya sebenarnya mempunyai otak.

Doktor: Memang sah orang tua ni x da otak.. gggrrrrr!!


1 comment:

 

Visitor

Masa itu emas =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rate our blog

Top Blog